24.12.13

Curhat 1+1=?

bismillah..

Ketika ditanyakan, "Kamu mahu jadi apa?"
Saya menjawab, "Mahu jadi doktor pakar yang profesional dan beriman."

Realitinya, hari ini saya bukanlah pemegang ijazah MBBS mahupun yang sekumpulan dengannya.

Ketika ditanyakan lagi, "Apa yang kamu harapkan?"
Saya menjawab, "Saya berharap saya mampu menjadi seorang menteri yang beriman dan menjaga kebajikan rakyat."

Realitinya, hari ini saya bukanlah aktivis politik atau wakil puteri yang ke sana ke sini memenuhi misi.

Walau kedua-duanya seperti mustahil untuk saya capai, cukuplah kiranya diri saya siap dan sanggup berkorban demi merawat penyakit hati ummat yang kian membarah.

Sungguh, kerana padanya saya merasakan seolah-olah saya menjadi doktor dan menteri.
Allahu al-musta'an..

Sumber: Mr. Google

Sekian. Ambil yang baik, tinggal yang buruk.
*ini.cerita.hati.semalam*

Hujung Entri:
Doakan saya gagah untuk menyiapkan manuskrip. Lama sudah dianaktirikan.

___________________________________________________________________________________
KHAYR ANNISA @ khayrannisa.blogspot.com 
"Hidup mati biarlah untuk-Nya"

2 comments:

nurul said...

Nisa', I know you.
Talking to you is like talking to a leader.
When my iman & physical get sick, you treat me like you're a doctor.

Jazakillahu khayraljaza', dear nisa'.

Khairunnisa Bohari said...

Wa jazakillahu khayral jaza'.
Terima kasih, nurul.
kerana beri saya ruang untuk memaknakan erti ukhwah fillah.

kamu pun doktor & menteri, bukan?