22.7.11

Singgah


Diam lama. Bungkam sahaja.
Bukan tidak ada modal untuk bercerita.
Tapi, tuntutan komitmen yang perlu diutama.

Saya:
“Ini pilihan saya.”
“Ini keputusan saya.”
Dia:
“Ini bukan jaminan kamu ke syurga. Tapi, inilah peluang amal untuk kamu ke syurga.”

Satu amanah dipikul.
Saya terpukul.
Sudah selamat.
Segalanya tersemat.
Moga beroleh barakah daripada-Nya,
Dia Tuhan Yang Esa.

Untuk memahamkan manusia, kita perlukan kesabaran, kebijaksanaan, kesungguhan dan banyak lagi. Semoga Allah membantu saya dan kamu yang membaca.

Allah, jangan jadikan kami pemimpin dan hamba yang celaka.


Hujung Entri:
Mungkin ada yang tidak faham tulisan dalam entri persinggahan ini. Maaf dipinta. Saya tidak tahu hendak memulakan yang mana dan mengakhirkan yang mana. Yang terkini dan pasti, saya perlu pergi. Berkelana lagi. Sehingga ketemu nanti.